Camino Via de la Plata - Reisverslag uit Asten, Nederland van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Camino Via de la Plata - Reisverslag uit Asten, Nederland van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Camino Via de la Plata

Door: Henrie Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Henrie

01 April 2013 | Nederland, Asten

Sevilla - Santiago 8 april - 19 mei 2013
Een nieuwe tocht gaat er weer aankomen. Over ruim 5 weken is het zover, dan vertrek ik via Amsterdam met een vlucht naar Sevilla en hoop 6 weken later weer te arriveren in Santiago vanwaaruit ik een vlucht terug neem naar Dusseldorf via Barcelona. Een week na Pasen is mijn vertrek dus en op 1ste Pinkerdag is mijn terugvlucht.
Deze tocht is totaal anders dan de vorige camino. Allereerst zijn er meer mensen onderweg en zeker in de herbergen voor ontmoetingen en een praatje. De temperatuur zal waarschijnlijk ook over het geheel genomen beter zijn aangezien ik nu een maand later vertrek.
Mijn lidmaatschap aan het Genootschap van Pelgrims heeft me geinspireerd om deze tocht te gaan lopen. Vele lezingen en verhalen heb ik mogen bijwonen, waarbij ik zelf ook meerdere keren de eer had om een lezing te verzorgen over de camino del Sureste. Wat weer opleverde dat anderen ook enthousiast werden over deze prachtige route. Mijn vluchten zijn geboekt en mijn eerste hostal in Sevilla is geboekt. De taal is bijgespijkerd en het geld gespaard. Mijn oude vakantiedagen waren nog toereikend voor nog een lange reis en de route is bestudeerd. Meerdere dagafstanden met mijn nieuwe lichtgewicht rugzak gelopen en nu is het voorgenieten tot de dag van vertrek. Ik wil ook nu weer de site (proberen) bij te houden zodat jullie mee kunnen genieten. Dus zeg ik maar weer: hasta pronto
Ik heb inmiddels de eerste foto toegevoegd. Na mijn 40km wandeling in Sittard van afgelopen zaterdag heb ik op tweede paasdag samen met Jack een kleine 20km gelopen met rugzak. Jack zie ik volgende week dinsdag terug in Sevilla en dan lopen we samen richting Santiago. Op de foto Jack en mij langs het kanaal.

  • 02 April 2013 - 20:02

    Jose:

    Hey Henrie,
    Goeie reis, geniet van de dag in Sevilla, het is echt een geweldige stad, en heel veel wandelplezier met mooie ontmoetingen. Je hebt in ieder geval lekkerder weer dan het hier is.
    Groetjes

  • 02 April 2013 - 20:16

    Gertrud:

    Good luck....vul plezeer....en succes!!

  • 03 April 2013 - 20:30

    Ria Barents:

    Hoi Henrie,
    Van mijn nichtje Paulien van Chris hoorde ik van je op handen zijnde reis,
    en ik ga je tocht zeker volgen...Het lijkt mij ook super om te doen, maar dit blijft nog even een droom.
    Ik wens je veel wandelplezier...suc6 en... toitoitoi
    Groetjes

  • 04 April 2013 - 21:19

    Piet En Antje:

    Hallo Henrie,
    Bijna is het alweer zover, een nieuwe tocht naar Santiago.
    Dit keer door een ander deel van Spanje, ook mooi horen wij.
    De Via de la Plata staat nog op ons verlanglijstje, ooit komt het er wel van.
    Voor volgende week een goede reis en Buen Camino!
    Groeten van Piet en Antje

  • 05 April 2013 - 14:47

    Terry:

    he collega,
    heel veel plezier en veel succes op deze tocht
    ga je tocht uiteraard volgen en mocht PSV kampioen
    worden laat ik het je wel weten

    groetjes en tot over enkele maanden

  • 05 April 2013 - 21:09

    Anne:

    Hello Henrie,
    Thank you for your message. Nice to hear from you and your new Camino : La Plata, my preferred way !
    I' m very fine for you. I hope it will go for the best for you.
    I shall follow your blog to hear from you.
    I leave, by May 10th, the door of my house to join Switzerland and continue in Italy to go Rome ; if everything goes will... !!!
    Friendliest regards. See you later.
    VERY, VERY BUEN CAMINO HENRIE.
    Anne

  • 07 April 2013 - 10:37

    Paulien Chris:

    hallo henrie
    heel veel wandel plezier .
    en we gaan je foto,s en reisverslagen zeker volgen

  • 07 April 2013 - 12:00

    Mary-Jane And Joel GUITTON:

    We are very happy to knowyou are walking again on a new camino.

    Is it as wet and cold as last year?

    We have been in ANDALUSIA for 2 weeks since march 23rd till aprill 6th, but with our car, as tourists !!!

    We stay 2 days in Sevilla, before visiting Grenada, Cordoba...

    Pleas, stay few hours in CACERES and drink a beer on the beautiful Plaza Mayor, reminding of us !!!

    We shall follow you on your web site !!!

    Marie- Jeanne et Joël


  • 07 April 2013 - 15:34

    Yvette:

    Henrie, veel succes en genieten! xx

  • 14 April 2013 - 18:22

    Door Zasada-Jacobs:

    Ha Henrie
    We wensen je weer veel leuke en unieke ervaringen en contacten toe! Dat maakt zo'n reis natuurlijk onvergetelijk. We zullen jou weer volgen.
    groetjes Ton en Door

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Asten

Via de la Plata

Mijn camino 2013

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Camino del Norte

09 Mei 2014

Camino del Norte

18 Mei 2013

Santiago!!!!

14 Mei 2013

Ourense

07 Mei 2013

Op weg naar Galicia
Henrie

Dit is een reisverslag van mijn camino Via de la Plata in 2013

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 946
Totaal aantal bezoekers 9682

Voorgaande reizen:

09 April 2013 - 19 Mei 2013

Via de la Plata

Landen bezocht: