Op weg naar Galicia - Reisverslag uit Ríonegro del Puente, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Op weg naar Galicia - Reisverslag uit Ríonegro del Puente, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Op weg naar Galicia

Door: Henrie Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Henrie

07 Mei 2013 | Spanje, Ríonegro del Puente

Salamanca en Zamora hebben we bezocht met gelukkig weer goed weer. Fantastische steden om terug te komen. De tochten zijn vermoeiend door de langere afstanden en omdat we geen rustdagen hebben. Vier weken inmiddels dagelijks op pad richting Santiago. Met elke dag weer nieuwe verrassingen op ons pad. De Rus Sasha heeft helaas moeten stoppen vanwege en ontstoken teen. We gaan dus met ons drieën verder. Tot Zamora was het druk in de albergues. Vanaf nu, de camino Sanabres zal dat veranderen, omdat een deel van de pelgrims andere routes nemen, zoals doorlopen naar Astorga. We zijn nu in Rionegro del puente, klein dorpje met schitterende herberg met 38 bedden. Inmiddels zo'n 770 km afgelegd en nog steeds gezond en zonder grote problemen. Over drie dagen komen we in de provincie Galicia met de bergen in aantocht. Ik kijk er erg naar uit. Gisteren een nieuwe planning gemaakt voor de laatste 11 dagen. Het blijft een gepuzzel en we kijken van dag tot dag hoe het gaat met de afstanden. Maar tot nu toe gaat het prima. Op naar Santiago! Hasta pronto

  • 07 Mei 2013 - 22:36

    Door:

    wat een prestatie toch maar weer...Henrie.
    Veel reisplezier!!
    groetjes Ton en Door

  • 08 Mei 2013 - 10:55

    Jan Jacobs:

    Dat doe je goed, bikkel! Benieuwd hoe de bergen straks bevallen (daar heb je gelukkig veel ervaring mee). Groeten uit Thailand, waar ik vanochtend arriveerde en meteen in een warm bad belandde. Het hotelpersoneel heette me uitbundig welkom en noemde me bij mijn naam, nog voordat ik me had voorgesteld (terwijl het toch echt de eerste keer was dat ik daar binnenkwam). Een voorbeeld voor de hele horeca!

  • 09 Mei 2013 - 00:29

    Irene:

    Hey pap,

    Klinkt goed allemaal! Gaat dat wel zo zonder rustdagen? Ik vraag me af wat er nog van je benen overblijft als je weer thuis komt. Een grammetje vet zal er denk ik niet meer opzitten, haha. Nou, veel succes en plezier nog die laatste dagen. Ik moet momenteel ook nog de laatste loodjes leggen (nog maar 2,5 week en ik ben klaar met mijn bachelor!), dus tegen de tijd dat jij terug bent ben ik nog eventjes een sprintje aan het trekken, maar daarna is het wel weer eens tijd voor vader-dochter(s) quality time ;).

    Groetjes!

  • 09 Mei 2013 - 12:53

    Wim Smeets Oet Rooy:

    Goededag Henrie,

    Op de eerste plaats heel hartelijk dank voor jouw heel speciale felicitatiekaart uit het midden van Spanje met een verpakte dubbele boodschap. Maria heeft de kaart bewaard tot na de, voor mij in ieder geval, zeer onverwachte benoeming tot "Lid in de Orde van Oranje Nassau" op vrijdagmorgen 26-04-2013 in Cultureel Centrum "De Munt" te Weert door burgemeester Heijmans. Ik moet zeggen een wel heel rare ervaring als je hier nog nooit over hebt nagedacht en je dit zo onverwachts overkomt. Ik doe mijn vrijwilligerswerk met veel inzet en toewijding zoals je weet en haal daar vervolgens ook veel voldoening uit maar dit had ik werkelijk niet zien aankomen. Inmiddels zijn de meeste verplichtingen die dit allemaal met zich meebrengt achter de rug en kunnen we weer gewoon verder werken op de ingeslagen weg en zien we deze interruptie maar als een echte blijk van waardering dat we samen op de goede weg zijn bezig geweest en nu ook met nog meer energie door blijven gaan natuurlijk. Dat kan overigens alleen maar met de medewerking van mijn echtgenote Maria die dan ook altijd mijn echte steun en toeverlaat is en blijft. En ook daar ben ik uiteraard erg blij mee.

    Henrie wij zijn blij dat het met jou nog steeds goed gaat. De trainingen en voorbereidingen zijn dus ook deze keer niet voor niets geweest. Jij maakt ook een heel bijzondere tijd mee met je zelf, de natuur om jou heen, de mede pelgrims, de verblijfplaatsen en natuurlijk de geestelijke devotie die zo'n toch met zich meebrengt. Wij hopen dat het jou brengt wat je ervan voorgesteld hebt en praten later nog wel eens bij over deze enorme wandeling.

    Henrie alle goeds, veel succes bij de komende tochten en hopelijk krijg je alles goed gepland om toch het eindpunt in een goede fysieke gezondheid te halen. Chapeau tot nu toe van de Familie Smeets oet Rooy aan de Bokkenstraat.

  • 09 Mei 2013 - 21:18

    Marjo:

    Hoi Henrie,
    Heel veel sterkte en plezier met de laatste loodjes! Fijn dat het weer meestal goed is.
    Marjo, Twan en Koen

  • 12 Mei 2013 - 13:33

    Joost:

    Hey,

    Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat. Veel wandelplezier in de bergen.

    Gr. Joost

  • 13 Mei 2013 - 16:04

    Hilde Adams:

    Hey Henrie,

    Namens al je sportmaatjes van de maandag wensen we je succes naar het eindpunt. Als ik het goed gevolgd heb ben je aan de laatste week begonnen en zijn we allemaal trots op je prestatie. We hebben het regelmatig over je en volgens af en toe de site.

    Geniet van de aankomst in Santiago en wj zien en horen je wel weerop een maandag namiddag. Benieuwd naar je ervaringen van deze tour.

    Hartelijke groet,
    Hilde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ríonegro del Puente

Via de la Plata

Mijn camino 2013

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Camino del Norte

09 Mei 2014

Camino del Norte

18 Mei 2013

Santiago!!!!

14 Mei 2013

Ourense

07 Mei 2013

Op weg naar Galicia
Henrie

Dit is een reisverslag van mijn camino Via de la Plata in 2013

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 9675

Voorgaande reizen:

09 April 2013 - 19 Mei 2013

Via de la Plata

Landen bezocht: