Santiago!!!! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu Santiago!!!! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Henrie Jacobs - WaarBenJij.nu

Santiago!!!!

Door: Henrie Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Henrie

18 Mei 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Op zaterdag 17 mei, na 1074 km en 39 wandeldagen achter elkaar gelopen te hebben, ben ik dan precies klokslag 12 uur ´s middags in Santiago. De klokken luiden, de regenboog onderweg die me verwelkomt, de regenbuien tijdens het lopen, de zon die me tegenmoet komt tijdens de eerste blik op de kathedraal: hier ben ik dan, geen gele pijlen meer te volgen, geen albergues met stapelbedden en snurkende en ruikende pelgrims, ik ga het zo missen maar het caminogevoel zal altijd in mijn hart blijven. Ook op de laatste dagen weer enkele verrassingen. Zo passeren we een woning met een man met een groot caminohart. Hij verwelkomt ons met allerlei lekkernijen en heerlijke zelfgebrouwen drankjes. Zijn vrouw heeft enkele jaren in haar jeugd in Nederland gewoond en begroet ons hartelijk. We hoeven niets te betalen maar kunnen iets doneren in een tonnetje. Drie dagen voor aankomst dachten we een tocht van 33 km te maken maar het werden er uiteindelijk 40km, zodat we bijna de klok rond met rugzak onderweg waren. Oh, wat waren de voeten moe maar zoals altijd, na een heerlijke douche en maaltijd is alle pijn en vermoeidheid verdwenen. Jack is vier dagen voor aankomst halverwege blijven slapen in albergue in Cea. Daardoor is ons groepje van 4 geslonken naar 2: Lewis en ik lopen uiteindelijk samen Santiago binnen waar we toch weer vele anderen zien van de afgelopen weken, de Canadezen, de Schot, de Oostenrijkers, een Belg en noem maar op. Veel bewondering heb ik voor de velen die elke dag langere tijd nodig hadden om de herberg te bereiken. Zo kwam er gisteren nog na 8 uur ´s avonds een pelgrim aan, die had uren door de stromende regen gelopen. Was na de eerste 8 km terug naar zijn vorige herberg gelopen omdat hij zijn telefoon was vergeten.Uiteindelijk had hij 50km gelopen die dag. En dan zie je zo iemand na een douche weer vrolijk lachen en praten. Prachtig. De herbergen zijn elke dag vol, gelukkig de laatste dagen pas later op de middag als ik al gearriveerd ben en een slaapplek heb. Vandaag heb ik een hostal gevonden 50 meter van de kathedraal met uitzicht op die kathedraal. Midden in het gedruis van toeristen en pelgrims. Na het behalen van mijn credential ga ik douchen en een plattegrond halen. En straks een goede maaltijd en genieten van de sfeer hier. Inmiddels wisselen de buien en de zon elkaar af, zo hoort het hier in Galicia te zijn. En zeker in Santiago, een plaats waar ik zeker zal terugkomen voor een andere camino. Bedankt voor alle mooie en ontroerende reacties, ze zijn een schat voor mij. Voor iedereen: hasta pronto en tot in Nederland!!

  • 18 Mei 2013 - 16:01

    Jose:

    Hoi Henrie,
    Goed om te lezen dat je zo fit in Santiago bent aangekomen, nu genieten van de sfeer en mensen daar. Het is je weer gelukt. Nog een fijne avond daar en voor morgen goede reis!

  • 19 Mei 2013 - 00:00

    Joost:

    Proficiat. Weer het doel bereikt.
    Geniet er nog maar even van. Goede reis naar huis.

  • 19 Mei 2013 - 11:01

    Gertrud:

    You did it! Super prestatie weer. Goede reis terug.

  • 19 Mei 2013 - 11:39

    Marjo Twan En Koen:

    Hoi Henrie,
    Geweldig dat je ook deze tocht succesvol hebt afgerond! Ik dacht dat je op paasmaandag zou aankomen, dus ik ben eigenlijk te laat met mijn felicitaties. Fijn dat de rug en de voeten het goed hebben gehouden. Geniet van deze mooie prestatie!




  • 19 Mei 2013 - 13:18

    Mariet:

    Henrie,
    Congratulations , toch maar mooi weer gehaald echt kei goed.

    Groetjes Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Via de la Plata

Mijn camino 2013

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Camino del Norte

09 Mei 2014

Camino del Norte

18 Mei 2013

Santiago!!!!

14 Mei 2013

Ourense

07 Mei 2013

Op weg naar Galicia
Henrie

Dit is een reisverslag van mijn camino Via de la Plata in 2013

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 9686

Voorgaande reizen:

09 April 2013 - 19 Mei 2013

Via de la Plata

Landen bezocht: